انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه پیام نور سردشت

وبلاگ اختصاصی انجمن کامپیوتر |دریچه ای برای آگاهی از اتفاقات دانشگاه؛ انجمن و دنیای تکنولوژی و کامپیوتر|

انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه پیام نور سردشت

وبلاگ اختصاصی انجمن کامپیوتر |دریچه ای برای آگاهی از اتفاقات دانشگاه؛ انجمن و دنیای تکنولوژی و کامپیوتر|

دسترسی هکرها به ۱۹۰ هزار رمزعبور ساده کاربران سایتهای خبری

گروهی از هکرها موفق شدنـد با نفـوذ  بـه 

حدود ۱۹۰ هزار رمز عبور کاربرانی کـه  

مشترک برخی از سایتهای خبری و اطلاع 

رسانی بودند به اطلاعات آنها دسترسی پیدا  

کردند.

گروهی از هکرها موفق شدند با نفوذ به حدود ۱۹۰ هزار رمز عبور کاربرانی که مشترک برخی از سایتهای خبری و اطلاع رسانی بودند به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آغاز سال ۲۰۱۰ نتایج تحقیقات موسسه آمریکایی "ایمپروا" متخصص در بخش امنیت در شبکه در تحقیقات خود نشان داد کاربرانی که از کلمات کلیدی بسیار ساده و رایج به عنوان "رمز عبور" استفاده می کنند به راحتی مورد حملات هکرها قرار می گیرند.

نتایج این بررسیها حاکی از آن بود که کلمات کلیدی مثل ۰۱۲۳۴۵۶، password و abc۱۲۳ رایج ترین کلماتی هستند که توسط تعداد بسیار زیادی کاربر به عنوان رمز عبور اطلاعات محرمانه استفاده می شوند.

به گفته این محققان، استفاده از کلمات و یا اعدادی که به آسانی قابل شناسایی هستند یک خطر جدی برای کاربران به شمار می روند و هکرها به راحتی می توانند آنها را شناسایی کرده، وارد اکانتهای کاربران شده و اطلاعات شخصی آنها را سرقت کنند.

خطر بزرگتر زمانی رخ می دهد که این رمزهای عبور رایج برای حسابهای جاری و یا کارتهای اعتباری مورد استفاده قرار گرفته باشند.

اما اکنون به نظر می رسد که کاربران وب توجهی به هشدارهای این کارشناسان نکردند، به طوریکه گروهی از هکرها موفق شدند از سپر دفاعی سرورهای بسیاری از سایتهای خبری و اطلاع رسانی عبور کرده و از کل ذخیره اطلاعاتی پایگاه داده های این سایتها از نظردهی خوانندگان تا رمزعبور کاربران دارای حق اشتراک و اطلاعات شخصی آنها کپی برداری کنند.

این هکرها موفق شدند حدود ۱۹۰ هزار رمزعبور کاربران را رمزگشایی کنند که از این میان بیش از ۳ هزار رمز تنها از ۶ حرف تشکیل شده بودند و سایر رمزها خود واژه password (رمزعبور) و اعداد یک تا هشت (۱۲۳۴۵۶۷۸) بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد